Амазон ќе го купи за 1,7 милијарди долари производителот на правосмукалката roomba

Амазон во петокот објави дека го купува производителот на правосмукалки iRobot за приближно 1,7 милијарди долари, собирајќи уште една компанија за да ја додаде својата колекција паметни апарати за домаќинство. Ова ги загрижи застапниците против монополот и приватноста, поради се поголемата пазарна моќ на Амазон и способноста да добие подлабоко влијание во животот на потрошувачите.

iRobot ги продава своите производи ширум светот и е најпознат по вакуумот во кружен облик Roomba, кој ќе им се придружи на гласовниот асистент Alexa, безбедносните камери на роботот Astro и Ring и други во списокот на функции за паметни домови кои ги нуди компанијата технолошки гигант за е-трговија со седиште во Сиетл.

Основана во 1990 година од трио роботичари од Технолошкиот институт во Масачусетс, раните потфати на iRobot доведоа до ровери кои можеа да извршуваат воени задачи и задачи за помош при катастрофи по нападите на 11 септември. Добивката од одбранбените договори му овозможи на iRobot да експериментира со различни други роботи, произведувајќи некои туѓи и еден огромен комерцијален успех: првата Roomba, претставена во 2002 година, која беше пионер на пазарот за автоматизирани правосмукалки.

Овој потег е дел од обидот на Амазон да поседува дел од домашниот простор преку услуги и да го забрза неговиот раст надвор од малопродажбата, рече Нил Саундерс, управен директор во GlobalData Retail. Мноштвото роботи за чистење на домот додаваат во технолошкиот арсенал на компанијата, што ја прави повеќе вклучена во животот на потрошувачите надвор од статичните работи, како што е гласовната контрола. Најновата линија на Roomba користи сензори за мапирање – и запомнување – планот на домот, нудејќи низа податоци што Амазон потенцијално би можел да ги интегрира со своите други производи.

Роботот Астро на Амазон, кој помага при задачи како поставување аларм, беше претставен минатата година по воведна цена од 1.000 долари. Но, неговото ширење беше ограничено и доби блед одговор од пазарот.

Амазон немаше голем успех со роботите за домаќинство, но купувањето на iRobot и силната пазарна репутација на компанијата обезбедуваат „огромно упориште на пазарот на потрошувачки роботи“ што може да му помогне на Амазон да го повтори успехот на својата линија на паметни звучници Echo, рече Лиан Џеј Су, аналитичар во индустријата за роботика за ABI Research.

Су рече дека тоа, исто така, ги илустрира недостатоците на продавачите на роботика за широка потрошувачка, како што е iRobot, кој се бореше да се прошири надвор од нишаниот производ и беше во конкуренција од „трка до дното“ со корејски и кинески производители кои нудат поевтини верзии на роботски вакуум.

Во петокот, iRobot ги објави своите квартални резултати. Приходите паднаа за 30% првенствено поради намалувањата и одложувањата на нарачките, а компанијата објави дека отпушта 10% од својата работна сила.

Амазон соопшти дека ќе го купи iRobot за 61 долар по акција во целосно готовинска трансакција која ќе го вклучи нето долгот на iRobot. Компанијата има вкупен тековен долг од приближно 332,1 милиони американски долари заклучно со 2 јули. Договорот е предмет на одобрување од акционерите и регулаторите. По завршувањето, извршниот директор на iRobot, Колин Англ, ќе остане на својата позиција.

Истакнувајќи дека iRobot ја користи својата платформа за роботика на единицата за облак услуга AWS на Amazon, Су рече дека купувањето може да доведе до поголема интеграција на препознавање говор на Amazon и други способности во вакуумите.

Во попладневното тргување, акциите на iRobot пораснаа за 19%. Амазон падна за 1,7%.

Договорот доаѓа кога застапниците против монополот продолжуваат да изразуваат загриженост за зголемената доминација на Амазон. Купувањето на iRobot е четвртата најголема аквизиција на Амазон, предводена од нејзиниот договор од 13,7 милијарди долари за купување на Whole Foods во 2017 година. Минатиот месец, компанијата рече дека ќе го купи давателот на примарна здравствена заштита One Medical во договор вреден приближно 3,9 милијарди долари, што е потег што го прошири својот досег понатаму во здравствената заштита.

Во петокот, групите кои се залагаат за построги антимонополски регулативи ги повикаа регулаторите да го блокираат спојувањето на iRobot, тврдејќи дека тоа му дава на Амазон поголем пристап до животите на потрошувачите и ја продолжува нејзината доминација на пазарот за паметни домови. „Последното нешто што им треба на Американците и на светот е Амазон да вшмукува уште повеќе од нашите лични информации“, рече Роберт Вајсман, претседател на групата за застапување на прогресивните права на потрошувачите Public Citizen.

„Ова не е само за Амазон да продава друг уред на својот пазар“, рече Вајсман. „Се работи за тоа дека компанијата добива уште поинтимни детали од нашите животи за да стекне нефер пазарна предност и да ни продаде повеќе работи“.

Клучното антимонополско законодавство кое ги таргетира Амазон и другите компании од големата технологија, со месеци дреме во Конгресот, бидејќи изгледите за гласови од целосниот Сенат или Претставничкиот дом се заматени.