АПИС: Предложените законски измени на Законот за игри на среќа содржат дискриминаторски, противуставни одредби

Министерството за финансии остана глуво на нашите апели и ги достави измените на Законот за организирање игри на среќа во Собранието / Во услови на тешки економски последици од корона кризата со предложените измени се предвидува затворање на автомат клубовите и спортските обложувалници и отпуштање на речиси 10 илјади вработени. Државата ќе изгуби околу 280 милиони евра буџетски приходи на годишна основа. Се затвора 100% законски бизнис што ќе предизвика отворање на подрумски простории каде ќе се игра на црно, како децении наназад. Државата ќе нема ниту контрола, ниту ќе остварува буџетски приливи. Приходите ќе завршуваат во приватни џебови, без да се плаќаат лиценци и даноци, ова денеска преку изјава за медиумите го истакна Горан Стоименов, претставник на Групацијата Новоматик Македонија и Апекс Македонија.

-Денес, претставници на Асоцијацијата на приредувачи на игри на среќа – АПИС и Здружението на вработени во сектор игри на среќа „Сакам да работам“ се собравме спроти Собранието за да ги упатиме следните пораки до сите пратеници: Ние сме претставници на реномирани странски компании од ЕУ, кои индиректно помагаат меѓу 54 000 до 100 000 работни места во земјата и бараме да бидеме третирани од државата во која инвестираме со години на ист начин како и другите странски инвеститори. Не е точно дека малолетниците ќе бидат повеќе заштитени ако автомат клубовите се дистанцираат на 500 метри од образовните објекти. Ваквиот концепт е целосно промашен и претставува предизборен популизам. Малолетниците пешачејќи или превезувајќи се до училиштето каде посетуваат настава, повторно ќе мора да поминуваат покрај објектите каде се организираат игри на среќа. Тврдењата дека називите на фирмите и излозите на спортските обложувалници и автомат клубовите ги привлекуваат малолетниците и наводно така преку очите им се создава навика за игри на среќа, нема врска со реалноста. Тогаш, по истата логика и со истите аргументи, владата и собранието треба да ги дистанцираат сите кафулиња, кафеани и тобака за да малолетниците се заштитат од алкохол и цигари, вели Стоименов.

Тој додава дека предлогот за дислокација на објектите каде се организираат игри на среќа е многу тешко изводлив на терен. Бидејќи согласно постоечката урбанизација, одредено дистанцирање од едно училиште, ќе го приближи објектот до друго училиште. Затоа, дистанцата од 500 метри „де факто“ значи целосно затворање на оваа индустрија.

-Клучното прашање е ако во цела ЕУ и западна цивилизација има организирани, легални игри на среќа, зошто Северна Македонија, која тежнее да стане членка на европското семејство, би била исклучок? Надлежните државни институции треба транспарентно да им ги предочат на граѓаните вистинските ефекти од забраната на игрите на среќа во соседството. Еве ги фактите. Албанија во 2019 ги забрани и затвори спортските обложувалници и казина, дозволувајќи само „on-line“ игри на среќа. Во септември 2020 година, нивната Влада се пишмани и дозволи повторно да се организираат игри на среќа, дури и да се отвораат објекти во најстрогиот центар на Тирана. Во Грција децении наназад беа забранети објектите за игри на среќа. Меѓутоа со нов закон во 2018 дозволија нивната државна лотарија да отвора објекти со VLT апарати. Во Грција ќе бидат инсталирани 36 000 апарати за игри на среќа, истакнуваат од Асоцијација на приредувачи на игри на среќа (АПИС).

Тој додава дека погрешен е впечатокот дека ние генерално сме против измени на законот за организирање игри на среќа, туку сме против нелогични, погрешни и политички мотивирани измени. Постоечката регулатива во Северна Македони15ја е најстрога на Балканот, бидејќи актуелниот Закон ги опфаќа сите сегменти на контрола на игрите на среќа од сите надлежни институции. Не постои записник на инспекциските служби каде е евидентирано присуство на малолетник во автомат клубовите кои се во наша надлежност, што е исклучителна потврда дека ние сме врвни професионалци, општествено одговорни компании кои го штитат јавниот интерес 100% и неселективно ги спроведуваме законските норми. Одговорно тврдиме дека постојат повеќе опции заштитата на малолетниците да биде уште повеќе зајакната, а државата да ги остварува и понатаму постоечките буџетски приливи.

„Апелираме до пратениците да не ги заведува еуфоријата од локалните избори кои ќе се одржат во октомври. Бараме да се одржи јавна расправа во собраниската Комисија за финансирање и буџет на која ќе ги соочиме аргументите. Предложените законски измени содржат дискриминаторски, противуставни одредби кои предвидуваат ретроактивно дејство за веќе завршена правно-финансиска работа. Ние ќе бидеме принудени да ја тужиме државата за надомест на штета што ќе предизвика многу сериозни финансиски импликации по буџетот“, вели Стоименов.