Јапонската компанија Нидек ќе потроши околу 1,9 милијарди долари за изградба на фабрика за мотори за електрични возила во Србија посочи Никеи, бидејќи компанијата се обидува да го прошири својот терен во Европа, чиј пазар на ЕВ е ривал на оној на Кина.
Производителот на мотори очигледно е во завршна фаза на разговори со локалните власти за плановите за фабриката и придружниот истражувачки центар.
Нидек ги концентрираше ресурсите за проширување на производството на мотори ЕВ во Кина, која има брзо растечка индустрија за електрични возила. Сега, компанијата ги зголемува инвестициите во Европа како втор фронт.
Новата фабрика ќе достигне годишно производство од 200 000 единици до 300 000 единици до 2023 година. Нидек ќе започне со производство на погонски мотори ЕВ во Франција и Полска, почнувајќи од 2022 година, но српскиот објект ќе стане еден од најголемите производствени центри на компанијата во Европа.
Снабдувањето со индустријата за ЕВ е клучен дел од стратегијата за раст на Нидек со седиште во Кјото, која се прослави како производител на прецизни мотори за дискови на тврди дискови.
Европската продажба на ЕВ и приклучни хибриди во првата половина на 2020 година скокна за 62% годишно на 399.000 возила, соопшти Европската асоцијација на производители на автомобили. Податоците, кои вклучуваат членки кои не се членки на Европската унија, го ставаат континентот заедно со Кина како водечки глобален пазар за електрифицирани автомобили.
Германските „Фолксваген“ и „Дајмлер“ ги прошируваат своите електрични погони, додека Тесла планира да ја заврши својата прва европска фабрика за ЕВ во Германија до следната година.
Поттикнување на таа побарувачка е целта на ЕУ да постигне нето-емисија на емисии на стакленички гасови до 2050 година. Според мерките што се спроведуваат за оваа и следната година, производителите на автомобили што работат во земјите-членки на ЕУ треба да ги намалат просечните емисии на флота за нови патнички возила со 95 грама на километар.
Производителите на автомобили се обидуваат да го зголемат односот на ЕВ во нивните постави што треба да ги исполнат. Прописите на ЕУ треба да станат посилни во 2025 и 2030 година.
Како одговор на побарувачката на основни компоненти, големите производители на батерии ЕВ LG Chem и Samsung SDI од Јужна Кореја изградија фабрики во источна Европа.
Кинеските конкуренти го следат примерот. Современата Amperex Technology Ltd., или CATL, гради фабрика од 2 милијарди американски долари во Ерфурт, Германија, која ќе произведува клетки со годишен капацитет од 14 гигават-часови кога ќе се отвори во 2022 година. CATL потпиша големи договори за снабдување со BMW и Volkswagen.
Јапонската групација на материјали Toray Industries ќе започне со работа во новата фабрика во Унгарија до 2022 година за производство на сепаратори за литиум-јонски батерии. Ова ќе го зголеми неговиот излезен капацитет за производот за околу 20% низ целата група. Сепараторите се мембрани што спречуваат предизвикување пожар во кратки споеви помеѓу катодите и анодите во батериите.
Зеон, јапонски производител што произведува врзива за аноден материјал во литиум-јонски батерии, размислува за производство и во Европа. Компанијата реагира на трендот кај производителите на батерии да набавуваат материјали локално. Доколку се реализираат плановите, Европа би била првото место надвор од Јапонија каде Зеон произведува материјал од батерии.
Кинеските ограничувања на возилата што горат бензин го придвижија Nidec во производство на мотори ЕВ во земјата. Компанијата минатата година започна со масовно производство на моторни системи кои вклучуваат инвертори и брзини во провинцијата hejеџијанг. Нарачките пораснаа од најголемите локални производители на автомобили, како што се Гуангжу Аутобили Груп и Гили.
Некои држави во САД одлучија да донесат посилни ограничувања на бензинските возила. Кандидатот за претседател на САД, eо Бајден изјави дека ќе ги поддржи субвенциите за ЕВ-а направени во Америка, доколку биде избран во вторник.