NASA следи астероид кој би можел да удри во Земјата во 2046 година

Американската агенција за вселенски истражувањеа NASA следи астероид кој би можел да се судри со Земјата во 2046 година – веројатно на Денот на вљубените, објави The National.

Објектот наречен 2023 DW, првпат беше откриен од научниците на 27-ми февруари. Се очекува астероидот да се приближи многу блиску до Земјата на 14-ти февруари 2046 година, при што Европската вселенска агенција предвидува 1 на 625 шанси за директен судир.

Од NASA соопштија дека небесното тело има „многу мали шанси“ да удри во нашата планета.

Според Европската вселенска агенција (ESA), објектот првпат бил откриен на 27-ми февруари. Неговиот дијаметар се проценува на околу 50 метри.

Се очекува шансите за судар да се намалат по уште неколку седмици собирање податоци за астероидот.

„Следиме нов астероид со име 2023 DW кој има многу мали шанси да удри во Земјата во 2046 година“, објави NASA на Twitter.

„Често, кога првпат се откриваат нови објекти, потребни се неколкунеделни податоци за да се намалат неизвесностите и соодветно да се предвидат нивните орбити за годините што доаѓаат.

„Орбиталните анализатори ќе продолжат да го надгледуваат астероидот 2023 DW и да ги ажурираат предвидувањата како што доаѓаат повеќе податоци“, се додава.

Livescience.com објави дека директен удар од 2023 година DW „нема да биде катаклизмичен“ како астероидот долг 12 километри што ја погоди Земјата пред 66 милиони години, убивајќи ги диносаурусите. Може да предизвика „значителна штета“ доколку слета во близина на голем град или густо населена област.

Во 2013 година, карпа помала од половина од астероид експлодира над Русија, предизвикувајќи ударен бран кој оштети илјадници згради и повреди стотици луѓе.

Минатата недела NASA објави дека успешно пренасочила астероид од потенцијален курс за судар со Земјата користејќи вселенско летало тешко 544 килограми кое патувало со над 20.000 km/h.

Тестот за двојно пренасочување на астероидот (Dart) беше спроведен на 26-ти септември, но научниците дури сега добија потврда дека траекторијата на астероидот е променета.

„Сите ние имаме должност да ја заштитиме нашата матична планета“, изјави тогаш администраторот на NASA Бил Нелсон. „На крајот на краиштата, таа е единствената што ја имаме“, дададе.