„Сексот и градот“- сцени кои не би постоеле доколку серијата се снимаше денес

Поминаа повеќе од две децении од емитувањето на првото продолжение на една од најпознатите серии на сите времиња – Сексот и градот.

Од некои обожавани, други го мразеа Сексот и градот беше несомнено револуција во телевизискиот формат, како и темите и начинот на кој тие се однесуваа со нив.

За шест сезони (и два ужасни филма кои обожавателите се обидуваат да ги потиснат) Сексот и градот станаа пример за многу (тогаш) млади и урбани жени и директно инспирираа низа други серии кои со текот на годините станаа примери за помладите генерации.

Денешните милениумци ги разгледуваат приказните за четири независни и многу различни жени во највозбудливиот град во светот низ призмата на едно, а сепак различно време. Дваесет години, сепак, не се малку, меѓу „нас“ и „нив“, меѓу другото, се финансиски колапс, развој на технологија и движењето MeToo. Недостатоците на Саманта, Кери, Шарлот и Миранда може да бидат повидливи денес од кога и да е, но тоа не значи дека треба да заборавиме кои врати ги отворија – со своите постапки, разговори и повторно испитување.

24sata

Сексот и градот е убедливо првата серија во која фокусот е ставен на жените и нивното пријателство, па затоа не станува збор за врски со сопрузи, љубовници, семејства и деца, туку меѓусебни.

Како што еднаш рече Шарлот – можеби можеме да бидеме сродни души едни на други. Ова не значи дека, понекогаш фанатично, тие не се занимаваат со теми за љубов, припадност, секс и брак, но исто така испраќаат недвосмислена порака дека не е срамота да се биде соло и дека има и други (и поголеми) успеси во животот отколку брак или врска. Тие еден по еден ги разбија предрасудите за „слободните“ жени, проблемите на жените на работното место, разговорите за сексот и работите што нè радуваат со здрава и реална доза на сомнеж за нашите сопствени убедувања и постапки.

Тоа беше време кога немаше ниту една серија посветена на жените и нивните врски или проблеми, само подоцна дојдоа „Девојки“, „Кожи“ и многу други достигнувања. Многу жени денес (па дури и тогаш) тврдат дека Сексот и градот не е „компатибилен“ со вистинскиот феминизам, што е донекаде точно, иако девојчињата, при срце, никогаш не се претставиле како четворицата Глорија Штајнем. Но, признанието треба да се даде таму каде што е заслужено.

24sata

Станува збор за серијал со измислени луѓе кои не се движат во согласност со времето, а прашање е колку е фер да се суди за постарите достигнувања според денешните критериуми. Нема сомнение дека лудиот материјализам што расте со секоја сезона нема никаква врска со денешните генерации кои имаат добри работни места, но сепак не можат да си дозволат ништо.

Исто така, сигурно е дека разликите не се доволно застапени во сериите, како и дека понекогаш се прибегнува кон стереотипи кои денес не се прифатливи. Но, без разлика дали сакам да признаам или не Кери и нејзиниот тим за феминизам и ослободување го сторија истото (а можеби и повеќе) од некои „сериозни“ феминистички икони, пишува Грација во својата анализа.

Особено ликовите на Миранда и Саманта (иако таа е доведена до работ на лудило во филмовите), критичарите и феминистките се согласуваат, остануваат радикални до крај. Додека Кери често е потполно потоната само во мажи, а Шарлот по епизодата од нејзиниот прв брак со Треј станува „сопругата на Степфорд“, Миранда многу често се справува со проблемите на жените на работното место опкружени со моќни мажи, и кршејќи го „стаклениот таван“. Откако има дете, тој се соочува со уште посурова реалност каде што на жените кои не сакаат да ја напуштат својата кариера и да бидат „мајки и домаќинки“, дефакто им ги кажува општеството – тогаш зошто сте имале деца?

24sata

Додека Шарлот и Кери сè уште го бркаат статусот, во случајот на Шарлот дијамантски прстен, и во плакарот и станот на Кери на Петтата авенија од страна на еден човек кој и ’ги вознемируваше епизодите над 90+, адвокат и експерт за односи со јавноста, со многу помала помпа пореални (и повредни) врски. Циничната и успешна Миранда завршува со „обичниот шанкер“ Стив, кој на крајот ја учи што е љубов, лојалност и семејство, а Саманта ни покажува дека најважно е да се сакаш себе си, и иако го сака својот партнер, знае дека не го сака доволно за да тоа е трајно приврзано за него и нема ништо лошо во тоа. Многумина велат дека серијата „се занимава само со мажи и мода“, што не е точно.

24sata

Преку често брилијантни дијалози (особено во првите четири сезони) меѓу жените има дискусии за моралот, чувствата, семејството, ракот и болестите, смртта, раѓањето или немањето деца, политиката, шовинизмот, трендовите, религијата, очекувањата на општеството и многу други работи, и во центарот на сè е поставено – разговор. Треба да се напомене дека ова е серија која многу пати го има положено тестот Бехдел – тест во кој во некој дел од фикцијата има сцени во кои две (или повеќе) жени зборуваат едни со други, а не за мажи.

Со секој нецензуриран разговор, девојчињата допираат сè – од политиката до големината на дилдото. Во „Сексот и градот“, овој чин на зборување не е само инспирација за секоја колона на Кери, но често е и поважен од настанот. Иако некои мотиви се застарени, затоа е скоро тешко да се гледа како Миранда се грижи сериозно затоа што слушнала дека „некои жени кога имаат повеќе од 41 година не можат да најдат состанок повеќе, се отпуштаат и одат кај своите родители“ има одредена количина храброст да го признаат ова и – вели тој на глас. Исто така, колку и да се променило времето (навидум), би било лага да се каже дека многу независни и еманципирани жени сè уште не се плашат од истото – пишува Refinery29 за контекстуализирање на серија стара 20 години.

24sata

Тоа е серија која, како што знаат оние што ја сакаат, е шарена потрошувачка бонбона завиткана во одличен животен стил, која избега од некои потемни теми, понекогаш користи клишеа и дури не се прави дека е секогаш „многу длабока“. Но, овој получасовен ТВ-производ направи многу за модерната жена, и како со сè во животот, не мора да се согласувате со секоја идеја, да ја сакате секоја сцена и да не признаете (понекогаш големи) маани да ги видите и да изберете сами од серијата , сè што мислите дека е важно, напредно, интересно и револуционерно. И дваесет години подоцна, и покрај лошата и недостојна завршница, Сексот и градот создаде четири хероини кои се модерни и современи, а можеби и безвременски.