Вработеноста во Германија стагнирало во септември, а потрошувачите сигнализираа песимизам во пресрет на октомври, со зголемена склоност кон штедењето, покажуваат истражувањето на институтите Ifo и GfK во средата.
Индексот на вработеноста на Ifo падна на 95,8 поени во септември, што е најниско ниво од февруари 2021 година и е за 1,2 поени понизок отколку во август годинава.
Недостигот од нарачки и губењето на динамиката во трговскиот, градежниот и услужниот сектор се главните причини за влошувањето, објаснуваат во соопштението од споменатиот институт за економски истражувања.
„Силниот раст на вработеноста на кој бевме сведоци во изминатите неколку месеци се намали (во септември). Подготвеноста на компаниите да вработуваат нови работници веројатно повторно ќе се зајакне кога економијата ќе закрепне“, рече шефот на истражувањето на Ifo, Клаус Вохлрабе.
Истовремено, Ifo предупредува на демографски промени, истакнувајќи дека поради стареењето на населението германскиот пазар на труд на среден рок ќе губи сѐ повеќе работници.
Потрошувачите се песимисти
Одделното истражување на институтот GfK покажува мало влошување на расположението на германските потрошувачи во пресрет на октомври поради веќе закоравената високата инфлација што ги поттикнува штедењето.
Индексот на потрошувачката клима на GfK падна на минус 26,5 поени, во споредба со малку ревидираниот минус 25,6 поени во септември, објави GfK.
Малото влошување, втор месец по ред, е резултат, пред сè, на значително зголемената склоност на потрошувачите да штедат, што се одразува со скокот на соодветниот индекс во септември на осум поени, највисоко ниво од април 2011 година, од само 0,5 поени во август.
„Ова значи дека шансите за закрепнување на расположението на потрошувачите пред крајот на годината веројатно се сведени на нула. Затоа, личната потрошувачка нема да има позитивен придонес во вкупната економска активност оваа годин“, проценува Ролф Буеркл, експерт за потрошувачи на GfK.
Домашната побарувачка ќе се подобри дури тогаш кога стапката на инфлација ќе се врати на толерантно ниво, забележуваат од GfK, додавајќи дека сè уште не е можно да се предвиди кога ќе се постигне оваа цел.