Прометот на американската малопродажба порансла во претпразничкиот период за половина послабо отколку во претходната 20223 година, утврдиле во „Mastercard“, истакнувајќи дека граѓаните се фокусирале на поволните онлајн понуди и попусти пред самиот крај на сезоната на купувања.
Во периодот од 1-ви ноември до 24-ти декември прометот сообраќајот пораснал за 3,1 отсто, пресметале во „Mastercard“. Во истиот период лани овој показател скокнал за 7,6 отсто.
Податокот се заснова на продажната активност во платежната мрежа на „Mastercard“ и проценките изведени од истражувањата за готовинското и за плаќањето со чекови и не е проилгагодена кетите за готовина и не е приспособе за инфлацијата.
Прометот во малопродажбата преку интернет пораснал за 6,3 отсто, по растот од 10,6 отсто во 2022 година. Во физичките продавници е зголемен за 2,2 отсто.
Пред празниците граѓаните најмногу трошеле на облека, според растот на прометот за 2,4 отсто. Продажбата на накит и електроника паднала за 2 отсто, односно за 0,4 отсто.
Во услужниот сектор се истакнале угостителите, на коишто прометот им е големен за 7,8 отсто.
„Потрошувачите купуваа многу внимателно оваа празнична сезона“, вели Мишел Мајер, главна економистка во институтот за економија на „Mastercard“.