Продажбата на автомобили во Европската унија паднала во мај, сигнализирајќи за продолжување на осцилациите од крајот на 2023 година, покажаа во четвртокот објавените податоците од здружението на производители ACEA.
Во мај во ЕУ се регистрирани 911.697 нови автомобили, за 3,0 отсто помалку од истиот месец минатата година, пресметале во ACEA. Во април нивниот број беше намален за 13,1 отсто.
Така, податоците за мај покажуваат продолжување на периодот на осцилации, кој започна со пад на продажбата од 3,3 отсто во декември, по што следеше силно закрепнување во јануари, со стапка на раст од 12,1 отсто. Во февруари продажбата повторно бележеше драстичен пад, за 10,1 отсто, а падна и во март, за дополнителни 5,2 отсто.
Падот на мај ги одразува лошите перформанси на речиси сите големи пазари. Побарувачката на автомобили најмногу падна во Италија, за 6,6 отсто. Следеа Германија и Франција, каде што се намали за 4,3, односно 2,9 отсто. Раст е забележан само во Шпанија, за 3,4 отсто, покажуваат податоците на ACEA.
Европскиот пазар на електрични автомобили за батерии се намали за 12 отсто во мај, пресмета ACEA, истакнувајќи ги Белгија и Франција како единствени светли точки. Најголемиот европски пазар, оној во Германија, забележал пад од дури 36,6 отсто. Во такви услови пазарниот удел на електричните автомобили е благо намален во однос на април и се лизна на 12,5 отсто.
Близу заостануваат хибридите со приклучок, со скок во продажбата од 87,5 отсто, а двоцифрен раст од 14,5 отсто забележа и категоријата хибридни електрични модели, во која спаѓаат „целосни и благи хибриди“. Хибридните електрични возила вклучуваат, според дефиницијата на ACEA, „целосни и делумни хибриди“ кои, во зависност од моќноста на батеријата, можат да возат во просек до 62 проценти од времето само со електрична енергија.
Во првите пет месеци од оваа година, европскиот пазар на нови автомобили порасна за 4,6 отсто во однос на истиот период лани, со продадени 4,6 милиони возила, пресмета ACEA. Растот е значително послаб отколку во првите пет месеци од 2023 година, кога продажбата скокна за 18,5 отсто.
Во групата водечки пазари, Шпанија забележа најголем раст во првите пет месеци од оваа година, со стапка од 6,8 отсто. Следеа Германија и Франција, каде што се зголеми за 5,2, односно 4,9 отсто. Најскромно порасна италијанскиот пазар од 3,4 отсто.
Европскиот пазар на електрични автомобили со батерии пораснал за 2,0 отсто, со регистрирани 556.276 нови возила. Продажбата на „дизел“ падна за 8,8 отсто, со продадени 592.701 возило.
Бензинските автомобили ја задржаа водечката позиција со пазарен удел од 35,5 отсто, а хибридните електрични автомобили го потврдија второто место со пазарен удел од 29,9 отсто.