Одговорот на Пекинг на дополнителните царини на Европската унија за увоз на електрични автомобили од Кина најмногу ќе им наштети на производителите на автомобили во Германија, а најтешкиот удар ќе го претрпи „Porsche“, утврдија аналитичарите.
Европската комисија најави дека може да воведе прелиминарни дополнителни царини за увоз на електрични автомобили со батерии од Кина, во опсег од 17 до 38 отсто, од почетокот на јули, поради „неправедните субвенции“ за производителите. Тие, сепак, додадоа дека контактирале со кинеските власти за да ги разгледаат можните решенија, во согласност со прописите на Светската трговска организација (СТО – WTO).
Кинеските производители на автомобили го повикаа Пекинг да одговори со зголемување на тарифите за увоз на автомобили на бензин од ЕУ, објави кинескиот весник Global Times.
На состанокот зад затворени врати, во кој беа вклучени и европски автомобилски компании, кинеската автомобилска индустрија „ја повика владата да усвои силни контрамерки (и) предложи позитивно да се разгледа зголемувањето на привремените тарифи за бензинските автомобили со мотори со голема зафатнина“, објави Global Times.
Состанокот го организираше кинеското Министерство за трговија, а меѓу учесниците беа кинеските компании SAIC и BYD, како и германските BMW, Volkswagen и Porsche, изјавија два извори со директно знаење.
Лиу Бин, главен експерт на кинескиот центар за автомобилска технологија и истражување (CATARC) и заменик-директор на Кинескиот центар за истражување на автомобилската стратегија и политика, изјави за Global Times кон крајот на мај дека Пекинг треба да ги зголеми тарифите за бензинските седани и теренци со мотори поголеми од 2 ,5 литри од 15 до 25 проценти.
„Porsche“ во теснец
„Европската комисија ги повредува европските компании и европските интереси“, изјави шефот на BMW, Оливер Зипсе, во средината на јуни.
BMW во Кина, заедно со своите партнери, го произведува електричниот „SUV BMW iX3“ и електричниот „Mini Cooper“, кои ги продава на пазарот на Европската унија. Во нивната родна Германија произведуваат модели 4, 6, 7, i7 и 8, кои ги извезуваат во Кина.
Ова значи дека компанијата ќе се најде меѓу карпа и тешко место, бидејќи нејзините автомобили ќе бидат предмет на царини и во ЕУ и во Кина. Кина сочинува речиси една третина од продажбата на BMW, според годишниот извештај
Кинеските царини најмногу би ги погодиле германските производители, кои минатата година, според податоците за трговијата, продале речиси една третина од своите возила на најголемиот светски пазар. Повеќето од продадените возила се произведени во кинески погони, но многу луксузни модели сѐ уште се произведуваат во Германија.
„Porsche“, кој е во мнозинска сопственост на „Volkswagen“, би имал најмногу проблеми со кинеските царини, бидејќи главно произведува автомобили во Германија и ги извезува во Кина, која сочинува четвртина од нејзината глобална продажба.
Минатата година, компанијата испорачала 79.283 автомобили на клиентите во Кина, 15 отсто помалку отколку во 2022 година. Во првиот квартал од оваа година, нејзината продажба падна за 24 отсто, делумно поради слабата потрошувачка во азискиот гигант.
Амбициите доведени во прашање
„Volkswagen“, од друга страна, најмалку би настрадал доколку Пекинг одлучи да воведе царини, бидејќи продава само 2,5 отсто од автомобилите произведени во германските фабрики во Кина, се вели во годишниот извештај. Сепак, компанијата сака да го зачува, па дури и да го зголеми уделот од 14,5 отсто на кинескиот пазар на 15 отсто, па евентуалниот бојкот од кинеските клиенти може да ѝ наштети.
Кинеската филијала на групацијата „Volkswagen“, вклучително и „Porsche“, и компаниите што ги основаа со кинеските производители продадоа повеќе од 3,2 милиони автомобили во Кина минатата година, од кои 3,06 милиони беа произведени во кинески фабрики.
Луксузниот бренд на „VW Audi“ извезува нешто повеќе од осум отсто од автомобилите што ги продава во Кина.
За „Mercedes-Benz“, Кина е најголемиот пазар, со продажен удел од околу 30 проценти и нешто повеќе од 737.000 продадени возила во 2023 година. Нешто повеќе од 80 проценти од автомобилите што се продаваат во Кина се произведени во кинески погони, а остатокот доаѓа од странство.
Шведскиот производител на автомобили „Volvo Cars“, во мнозинска сопственост на кинеската „Geely“, произведува огромно мнозинство возила што се продаваат во Кина во кинески капацитети, со извозен удел од само околу четири проценти.