Европските автомобилски компании се соочуваат со казни поради слабата побарувачка на електрични возила

Female mechanic probing a sensor into the exhaust of a car, measuring the carbondioxide levels and emission fumes values of a diesel fuelled car

Европската автомобилска индустрија може да се соочи со казни од 15 милијарди евра, бидејќи забавувањето на побарувачката на електрични возила резултираше со повисоки емисии, предупреди извршниот директор на „Renault“, Лука де Мео.

Производителите на автомобили во Европската унија мора дополнително да ги намалат емисиите на јаглерод диоксид следната година, од овогодинешните 116 грама на 94 грама на километар.

„Ако електричните возила останат на денешното ниво, европската индустрија можеби ќе треба да плати 15 милијарди евра казни или да се откаже од производството на повеќе од 2,5 милиони возила“, предупредува челникот на „Renault“.

„Темпото на усвојување на електрични возила е половина од она што би било потребно за да се постигнат целите што би не поштедиле од казни“, рече Де Мео во интервју објавено во саботата, кој исто така е претседател на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).

Надминувањето на максимално дозволеното ниво на CO2 може да резултира со парична казна од 95 евра по грам надминато по километар, помножено со бројот на продадени возила.

За големите производители на автомобили тоа би значело казни во висина од стотици милиони евра.

„Сите зборуваат за 2035 година, што е десет години, а ние треба да зборуваме за 2025 година, бидејќи веќе имаме проблеми. Потребна ни е одредена флексибилност. Многу е опасно кога поставувате рокови и одредувате казни, без никаква флексибилност“, додава Де Мео.