Европскиот концерн за воздухопловство „Airbus“ објави дека ќе укине приближно две илјади работни места во своите оддели за воена и вселенска опрема во Европа, потврдувајќи ги проблемите во својот сателитски бизнис.
Одделот за воена опрема и сателити го затвори периодот од јануари до септември со загуба од 661 милион евра, што ги истакнува трошоците од речиси милијарда евра во одредени програми за развој на сателити.
Главниот извршен директор Гијом Фори го издвои реструктуирањето на воената опрема и бизнисот со сателити меѓу неговите приоритети, откако во јуни рече дека тие ги „анализираат сите стратешки опции“, вклучително реструктуирање, соработка, промени на портфолиото и можности за спојување и купување.
Во октомври, компанијата објави дека до средината на 2026 година ќе укине до 2.500 работни места во тој дел од бизнисот, без да даде прецизни бројки.
Во четвртокот ја намалија бројката на околу 2.000, а извршниот директор на германската дејност, Томас Прецл, рече дека 689 работни места ќе бидат укинати во Германија, а 1.354 во Обединетото Кралство, Франција и Шпанија.
„Успеавме да ја исклучиме можноста за отказ уште пред почетокот на преговорите“, потенцира Прецл.
„Поради сегашното ниво на работа, не одобруваме отпуштања, повторени реорганизации, по само една година и несоодветна застапеност на германските менаџери во раководството на вселенскиот оддел“, рече Прецл.
Германските политичари треба „соодветно да се позиционираат“ за прашањата на работните места, локациите и технологијата, додаде тој.
Одделот за одбрана и вселена на „Airbus“ вработува околу 35.000 работници во Европа. Тие градат сателити, транспортни авиони и имаат клучни удели во европското производство на ракети, воени авиони и програми за лансирање во вселената.
Водечката позиција во сегментот на сателитите денес ја зазема американски „SpaceX“, а пазарот на традиционални геостационарни сателити е преполовен во последните години, забележува новинската агенција dpa.
„Airbus“ одлучи да обезбеди поединечни делови од воздухопловната поделба со поголема автономија и да ја поедностави организациската структура со цел да ја консолидира својата позиција на пазарот.