Амазон нема да ги користи приватните податоци на корисниците, на барање на ЕК

Амазон презема значителни обврски во обид да ги избегне казните од ЕУ за наводна злоупотреба на податоците од продавачите. Европската комисија бара јавна повратна информација за предлозите на Амазон кои теоретски им даваат на третите продавачи поголеми шанси да се натпреваруваат со директната продажба на Амазон.

Компанијата е посветена да избегнува користење на приватни податоци на продавачите во ситуации кога има конкуренција од други продавници, без разлика дали се добиени преку автоматизирани алатки или пристап на вработените.

Исто така, Амазон вети „недискриминаторски“ услови за трети страни, вклучително и избор на испорака и логистички услуги. Амазон наводно нема да ги користи податоците за да ја поттикне сопствената логистика.

Следно, Амазон ветува „еднаков третман“ за рангирањето на продавачите. Второпласираните продавачи исто така ќе имаат поголеми шанси да привлечат внимание. Понудата ќе биде достапна за преглед дури и ако значително се разликува во однос на цената или испораката.

Коментарите за предлозите остануваат отворени до 9 септември. Без оглед на условите што ЕУ ќе ги прифати, тие ќе останат на сила пет години под надзор на комесар кој поднесува извештај до Комисијата.

Новите предлози би ја опфатиле целата европска економска област, иако промените нема да важат за Италија, бидејќи таа веќе бара промени во однесувањето на Амазон.
Компанијата сè уште верува дека ЕУ „неправедно“ ја таргетирала со правни чекори како што е Законот за дигитални пазари, но „конструктивно се ангажирала“ со регулаторите за решавање на проблемите.
Амазон претходно ги негираше наводите во април 2020 година дека ги злоупотребил податоците за продавачите од трети страни за да лансира конкурентни производи и рече дека практиката е против нејзината политика. Меѓутоа, со истрага на Правосудниот комитет на Претставничкиот дом на САД, Амазон наводно сокрил документи и ја попречувал истрагата. Амазон тврди дека понудил „соработка со добра волја“ со регулаторите.

Доколку Комисијата се согласи со предлозите, долгата сага би можела да заврши. Европската комисија отвори антимонополска истрага во јули 2019 година поради загриженоста дека Амазон користел чувствителни информации за пазарот за да си даде неправедна предност. Потоа, во ноември 2020 година, таа понуди прелиминарна позиција дека Амазон не треба да се потпира на деловните податоци на трговците за да ја подобри својата продажба.

Амазон нема да избегне дополнителни проблеми ниту со успешен договор со ЕУ. Компанијата сè уште се соочува со истрага од страна на SEC во САД и предлог-закон во Сенатот за да им помогне на трети страни да продаваат преку платформи како Амазон.
„Иако имаме сериозна загриженост дека Законот за дигитален пазар неправедно ги таргетира Амазон и неколку други американски компании и не се согласуваме со неколку заклучоци донесени од Европската комисија, ние конструктивно се ангажиравме со Комисијата да одговориме на нивните грижи и да ја зачуваме нашата способност да служиме Европски клиенти и повеќе од 185.000 европски мали и средни претпријатија кои продаваат преку нашите продавници. „Ниту една компанија не се грижи повеќе за малите бизниси од Амазаон, и не направила повеќе за да ги поддржи во изминатите две децении“, велат од компанијата.