Европската комисија се закани во средата дека ќе воведе привремени царински тарифи за увоз на електрични автомобили од Кина кои се движат од 17,4 до 38,1 отсто почнувајќи од 4-ти јули, наместо сегашните 10 отсто, поради наводно нелегалните владини субвенции за кинеските производители.
Како дел од истрагата што започна во октомври минатата година и се уште е во тек, Комисијата привремено заклучи дека кинеските производители на електрични возила со батерии (BEV) имаат полза од неоправдани субвенции, што може да предизвика економска штета на производителите на ЕУ BEV.
Според регулативата на ЕУ, Комисијата е должна однапред да ги информира заинтересираните страни за планираното воведување на привремени мерки. Следствено, Комисијата ги контактираше кинеските власти за да разговара за овие привремени наоди и да ги истражи можните начини за решавање на прашањето за неоправданите субвенции според правилата на Светската трговска организација (СТО – WTO).
Царините за увоз на кинески електрични автомобили во Европската унија сега изнесуваат 10 отсто. Комисијата најави дека царините може да се зголемат за 17,4 отсто за најголемиот кинески производител BYD, 20 отсто за „Geely“ и 38,1 отсто за SAIC. За другите кинески производители кои соработувале во истрагата, просечната царина би требало да биде 21 отсто, а за оние кои не учествувале во истрагата, царината би била 38,1 отсто.
Во моментов не се во сила објавените царински стапки. Наведените кинески производители сега можат да дадат свој коментар за оправданоста на пресметката на тие царински стапки до 4-ти јули. Најдоцна до 4-ти јули, Комисијата ќе објави пропис во Службен весник во кој ќе ги образложи привремените наоди што довеле до такви царински стапки.
Доколку нема напредок во преговорите со кинеските власти, ЕУ привремено ќе ги воведе овие царини пресметани од 4-ти јули, но всушност царинските власти во Унијата би можеле да почнат да ги наплатуваат дури кога ќе биде донесена конечната одлука за воведување казнени тарифи. објави. Тоа треба да се случи најдоцна четири месеци по воведувањето на привремените мерки.
Европските производители на електрични автомобили кои имаат производствени капацитети во ЕУ долго време се жалат на нелојална конкуренција од електричните автомобили произведени во Кина, бидејќи тамошните производители уживаат многу поповолни услови во синџирите на снабдување и затоа можат да понудат многу поевтини возила.
Сепак, постојат стравувања од некои европски производители, главно германски, кои во голема мера зависат од извозот во Кина, најголемиот пазар на автомобили во светот, дека Кина може да возврати со воведување царини за нивните автомобили, што може да доведе до трговска војна.