Фејсбук го слави 20-тиот роденден

Социјалната мрежа Фејсбук е основана пред 20 години, на 4 февруари 2004 година.

Како и интернетот, така и Фејсбук е креација на визионер кој имал уникатна дарба, а тоа е Марк Цукерберг. Тоа не беше првата социјална мрежа, но Фејсбук се појави како доминантен играч на овој пазар во своето време.

Кога се појави, многумина го споредија Фејсбук првенствено со Мајспејс, но она што го издвои од другите слични сајтови беше, освен техничката способност на неговиот основач, фактот што беше ексклузивен на почетокот – за да станете член, моравте ќе биде студент на еден од најелитните американски универзитети – Харвард.

Откако се отвори за корисници од целиот свет, на Фејсбук почна да важи законот на Меткалф, според кој колку повеќе корисници има социјалната мрежа, толку е попривлечна.

Долги години од неговото основање, на растот на Фејсбук најмногу влијаат младите луѓе, за кои се знае дека се каприциозни и често ги менуваат своите интереси. Вредноста на акциите на Фејсбук растеа или паѓаа во зависност од тоа дали тинејџерите укажуваат дека повеќе или помалку им е досадно.

Со текот на времето, ова се промени, помладата публика го изгуби интересот за Фејсбук, а тинејџерите често се откажуваат од социјалната мрежа поради фактот што нивните родители, па дури и баби и дедовци, сè почесто отвораат профили на Фејсбук.

Фејсбук од самите почетоци е мета на критики, скандали и разни кризи, но сето тоа не влијаеше на фактот дека денес пазарот вреди над петстотини милијарди долари.

Основачот на Фејсбук , Марк Цукерберг секогаш има нешто ново што планира да го имплементира во својата социјална мрежа.

Иако не е толку популарна меѓу помладата популација, платформата би можела да се врати на оваа корисничка база во иднина со фокусирање на Metaverse и вештачката интелигенција.