Финската крајбрежна стража заплени танкер поради дефект на подморски кабли

Финските власти соопштија во четвртокот дека се истовариле и ја презеле контролата врз танкер со нафта што пловел од Русија, осомничен дека во средата предизвикал дефект на подводниот кабел за напојување и три интернет кабли меѓу Финска и Естонија.

Припадници на крајбрежната стража се качиле на бродот регистриран на Куковите острови идентификуван од властите како „Eagle S“, и ја презеле контролата врз него во Балтичкото Море пред да го пренасочат во финските води, изјави претставник на крајбрежната стража на прес-конференција.

„Од наша страна, истражуваме сериозна саботажа“, рече Робин Лардот, шеф на финското Национално биро за истраги (NBI), кое ја предводи агенцијата во којашто учествуваат повеќе служби.

„Според нашите сознанија, штетата е предизвикана од сидрото на пловилото, кое е под истрага“, додаде тој.

Финските царински власти соопштија дека го заплениле товарот на бродот и дека се верува дека „Eagle S“ припаѓа на таканаречената „руска флота во сенка“ составена од стари танкери кои се користат за избегнување санкции против продажбата на руска нафта одредени од Г7 и ЕУ.

Владите на Финска и Естонија најавија одржување вонредни состаноци за да ја проценат ситуацијата, се вели во одделни изјави.

Земјите на Балтичкото Море се во состојба на висока готовност за можни акти на саботажа по серијата дефекти од 2022 година на електрични и телекомуникациски кабли и гасоводи, иако опремата на подморската опрема е вообичаено подложна на технички дефекти и инцидентни несреќи.

Поправката на 170 километри долгата интерконекција „Estlink 2“ ќе трае со месеци, а дефектот може да доведе до потешкотии кога станува збор за снабдувањето со електрична енергија во текот на зимата, соопшти операторот „Fingrid“.

„Оштетувањето на подморничките инсталации на Балтикот стана толку вообичаено што е тешко да се поверува дека се работи за обична несреќа или лошо морнарство. Мораме да разбереме дека оштетувањата на подводната инфраструктура станаа посистематски и затоа мора да го сметаме за напад на нашите витални структури“, вели во соопштение естонскиот министер за надворешни работи Маргус Кахна.

Дефектот на „Estlink 2“ со моќност од 658 мегавати се случил во средата напладне, при што остана само „Estlink 1“ од 358 мегавати да работи меѓу двете земји, објави „Fingrid“.

Дванаесет западни земји на 16-ти декември рекоа дека се договориле за мерки за „попречување и одвраќање“ на таканаречената „руска флота во сенка“ за да се спречат кршењето од нив наметнатит санкции коишто треба „да ги зголемат трошоците за Москва за руската војна во Украина“.

„Мораме да бидеме способни да ги спречиме ризиците што ги носат бродовите од руската флота во сенка“, рече финскиот претседател Александар Стуб во објава на социјалната мрежа Х во четвртокот.

Литванскиот министер за надворешни работи Кестутис Будрис рече дека зголемениот број инциденти во Балтичкото Море треба да послужи како остро и итно предупредување до НАТО и Европската унија значително да ја подобрат заштитата на подморската инфраструктура таму.

Во меѓувреме, шведската полиција го истражува минатомесечниот дефект на двата телекомуникациски кабла во Балтичкото Море, за кои германскиот министер за одбрана Борис Писториус рече дека „претпоставувал дека станува збор за саботажа“.

Во меѓувреме, финската и естонската полиција продолжуваат со проценките на штетата предизвикана минатата година на гасоводот Balticconnector меѓу двете земји, како и на неколку телекомуникациски кабли, за кои велат дека најверојатно биле предизвикани од сидро на брод.

Четирите цевководи од гасоводите Северен тек, кои транспортираа евтин гас од Русија по дното на Балтикот до Германија и натаму во Европа, беа кренати во воздух во 2022 година. Берлин вели дека сè уште го истражува инцидентот, иако се појавија повеќе тврдења кои укажуваат на земји од НАТО предводени од САД во саботажата, додека на Западот се преферира верзијата дека тоа го сторила група Украинци.