Граѓаните на Хрватска се воодушевени што го добија 2,4 километри долгиот Пељешки мост, кој ги поврзуваше полуостровот Пељешац и југот на Хрватска со остатокот од земјата. Многу луѓе дојдоа да одат по мостот, да се сликаат, а поединци излегоа од возилата за да направат селфи. Властите апелираат луѓето да се сериозни.- Па, ова не е стоп бар за Инстаграм или за ТикТок, туку за опасност! Момци, бидете сериозни! Без возење велосипед, без возење трактор и без пешачење. Ова е мост исклучиво за моторни возила. Размислете што правите, рекоа надлежните од мостот.
Иван и Лиле Радниќ, дедо и баба, се повозеа на Кавасаки.
-Внукот е дома со мајка му, а ние двајца од Подстран, со мотор отидовме до Страдун на кафе. Но, преку мостот!, вели Лиле (62) додека ја симнува кацигата. Мажот го гаси моторот, го вади мобилниот и веднаш – го слика мостот.
– Направив милион километри, ма и уште повеќе. Ова е наш осми мотоцикл. А, каде да одиме денес освен до Пељешки мост… Бев овде блиску и бев ранет во војната, ги знам скоро секое село и секоја куќа. И мене ми значи многу. Сега се сетив на мојот командант Андрија Матјаш Паук, на сите што веќе ги нема, вели Радниќ, кој не е прв пат овде. Дојде да го види мостот додека се градеше.
– Бев и во еден од столбовите, кога тие се уште беа на брегот, кога се подготвуваа за склопување. Монструозни се, како танкери. И само кога ќе ги видам вака монтирани, ми го одземаат здивот, вели тој.
Слично зборува и Вичко Мандариќ (70) од Циста Велика.
– Го гледав на телевизија отворањето на мостот Пељешки, а утрото не издржав, па и реков на жена ми: „Пија, да одиме!“ Седнавме во кола и еве сме. Ајде да одиме во Стон на ручек. Како ви изгледа? – Фантастично! И веќе нема потреба да преминуваме туѓи граници во нашата земја… – вели Вичко.
На мостот е и Славиша Бабиќ (43) од Врбан кој не е таму на пат, се грижи се да биде како што треба. Тој е началник на секторот за сообраќај на хрватските патишта.
– Пељешкиот мост беше пуштен во сообраќај во текот на ноќта, еден по еден, како и тунелот Дебели брег, кој е неколку стотици метри подолг од мостот и тунелот Каменица – вели Бабиќ што е направено во текот на ноќта.
Возењето по мостот е ограничено на 80 километри на час, а во тунелите на 60 километри. Така ќе биде уште неколку недели, а потоа ќе се искачи на 90 или 80 на час.
– Луѓето прво треба да се навикнат на новите улици. Затоа е така. И барам да се придржуваат до тоа, рече Бабиќ.