Откажувањето летови во Европа „стана дел од секојдневниот живот“ – што се случува по аеродромите ?!

Лондонскиот аеродром Хитроу го ограничи дневниот број на патници на приближно 100.000 поради големата пренатрупаност и недостатокот на вработени. Слична мерка добија и на аеродромот во Амстердам пред извесно време.

Проблеми имаат и на најфреквентниот германски аеродром во Франкфурт. Поради недостиг на персонал, менаџерот на аеродромот Фрапорт ќе побара од германската влада „намалување на бројот на летови од 96 на 88 на час“, пренесува германски The Local.

Германската авиокомпанија Луфтханза ја поздрави одлуката. Луфтханза веќе најави откажување на 2.000 летови во текот на сезоната пред летото да откажат уште 3.000.

Откажувањето или доцнењето на летовите станаа вообичаени оваа сезона.

Преполно е и на аеродромот Каструп во Копенхаген поради откажување поради штрајкот на пилотите на САС.
Италијанските аеродроми досега се релативно незасегнати од кризата во Европа. Тоа се смени во неделата кога пилоти и аеродромци на неколку авиокомпании одржаа четиричасовен штрајк што предизвика откажување на приближно 500 летови низ Италија.

Хаос на аеродромите има и во Шпанија, каде делумен штрајк имаат и вработените во нискобуџетните компании како Ryanair и EasyJet, кои најавија штрајкови пред летото. Минатиот викенд беа погодени аеродромите во Ибица, Барселона и Малага. Штрајковите ќе продолжат барем до крајот на јули, пренесува шпански The Local.

Скандинавската авиокомпанија исто така беше во неволја каде што пилотите штрајкуваа повеќе од две недели, откажани се повеќе од 2.500 летови. САС откри дека штрајкот ги чинел меѓу 1 и 1,3 милијарди круни (95,1 милиони и 123,5 милиони евра). Раководството и синдикатите сепак постигнаа договор да не се намалуваат платите и повторно да се вработат 450 отпуштени пилоти. САС вработува речиси 7.000 луѓе, најмногу во Данска, Норвешка и Шведска.

Откажувањето на летовите „станува дел од секојдневниот живот“ и на аеродромот во Љубљана, но најмногу како резултат на она што се случува во главните центри низ Европа.

– Доцнењата и откажувањата на летовите инаку се, во овој период исто така дел од нашето секојдневие, но како резултат на моменталната состојба на другите аеродроми, особено на поголемите центри. Тие се соочени со тешки предизвици, бидејќи со брзиот раст на бројот на патници не можат да обезбедат доволно работна сила за прием и испраќање на авиони, патници или багаж. Значи тие се превозници принудени да ја ограничат понудата на седишта во авионите и да откажат одреден процент од летовите, се за пораките на ММЦ од Фрапорта која управува со аеродромот.

И дека инаку се потенцира дека не воочуваат голем број откажувања на летови. Во моментов, патниците од аеродромот во Љубљана можат да летаат со 15 редовни авиолинии директно до 17 дестинации.

Визер ги прекина летовите до крајот на летото од Љубљана до Брисел.
Летот од Љубљана до аеродромот во Брисел е привремен Шарлроа инаку запрен од превозникот Визер. Прекинот важи за јули и август, приклучокот двапати неделно треба да почне повторно да работи во септември. Унгарската нискобуџетниот превозник, инаку, лета од аеродромот во Љубљана до аеродромот во Лондон Лутон и на оваа врска распоредот на летови останува непроменет.

На многу аеродроми и во многу авиокомпании, причината се проблемите со персоналот. Авио-индустријата отпушти огромен број луѓе за време на пандемијата и сега се бори со недостаток на работна сила.

Фрапорт „добро подготвен“ кадровски
Во Брник нема поголеми кадровски проблеми.
– Во шпицот на летната сезона на аеродромот во Љубљана влеговме добро подготвени. За потребите на најфреквентниот дел од годината, започнавме со регрутирање веќе на крајот на минатата година и успеавме да го придобиеме целиот персонал за непречен проток на авионски и патнички копнени услуги, соопштуваат оттаму.

Дури и на аеродромот Јоже Пучник, исто како и насекаде во Европа, кога беше укинат лимитот за коронавируси, забележуваат зголемување на бројот на патници во текот на главната летна сезона. Во исто време, чартер сообраќајот на аеродромот во Љубљана се одвива „без поголеми особености“ Во текот на летната сезона со чартер може да се стигне до 16 земји, а меѓу најпопуларните дестинации се Грција, Турција, Египет и Шпанија.

Туристички агенции: Пожелно е патување од домашниот аеродром
Словенечките туристички агенции се согласуваат дека откажувањата на летовите во Европа оваа сезона се проблем. Сепак, најголеми проблеми имаат големите пазари, како што се Обединетото Кралство, Германија и Холандија, во некои сегменти и Шпанија и Италија.

Во Палма соопштуваат и дека се насочени кон летови од Словенија, „каде засега сè тече без проблеми“. Нагласено е дека „покажува предност за патување од домашниот аеродром“.

Туристичката агенција Relax Tourism најави дека при патувањата до понудените дестинации во Медитеранот и Црна Гора оваа сезона „практично нема доцнења“, исто така, „практично сите поаѓања се загарантирани“. „Во тоа помага и тоа што изминативе неколку сезони трите најголеми словенечки организатори ги здружија силите – Relax Turizem, Palma и Kompas“.