Семејствата на жртвите од авионската несреќа во Јужна Кореја бараат повеќе информации од властите

Истрагата за причините за падот на авионот на нискобуџетната јужнокорејска возухопловна компанија „Jeju Air“ се интензивираше во вторникот додека полицијата се обидува да ги идентификува жртвите, а семејствата на загинатите во една од најсмртоносната авионска несреќа во историјата на земјата ги притиснаа властите за повеќе информации.

Полицијата соопшти дека прави сѐ што е во нивна моќ за да ангажира дополнителен персонал и да набави опрема за брза ДНК анализа за брзо идентификување на петте тела кои сè уште беа неидентификувани во вторникот.

Членовите на семејствата на жртвите, собрани на меѓународниот аеродром Муан каде се случи несреќата, побараа побрза идентификација и повеќе информации од властите.

Сите 175 патници и четворица од шесте членови на екипажот загинаа кога авионот од типот „Boeing 737-800“ слета „на стомакот“ и се излизга по пистата претворајќи се во огнена топка при ударот со цврстот ѕид на крајот од пистата. Двајца членови на екипажот преживеаја.

Вршителот на должноста претседател на Јужна Кореја, Чои Санг-мок, во понеделникот нареди итна безбедносна проверка на целиот систем на воздушен транспорт додека истражителите се обидуваат да ја утврдат причината за најсмртоносната авионска несреќа во Јужна Кореја.

Одделот за транспорт соопшти дека недостасува клучниот конектор за пронајдената црна кутија и властите бараат начини да ги исчитаат податоците од неа.

Проверките на сите 101 авиони „Boeing 737-800“ со кои управуваат јужнокорејските авиокомпании се очекува да бидат завршени до 3-ти јануари, а аеродромот ќе остане затворен до 7-ми јануари, додаде Министерството за транспорт.

Претставници од Националниот одбор за безбедност на транспортот на САД, Федералната управа за авијација и производителот на авиони „Boeing“ се приклучија на истражното тело.

Прашања за банкината

Инспекторите истражуваат удари од птици, дали некој од контролните системи на авионот бил оневозможен и дали пилотите набрзина се обиделе да слетаат откако прогласиле вонредна состојба, како можни фактори велат пожарникарите и сообраќајните службеници.

Официјалните лица, исто така, ги фокусираа прашањата за дизајнот на аеродромот, особено во врска со големиот земјен и бетонски ѕид на крајот од пистата, кој служи како потпора за опремата за навигација. Авионот со голема брзина удрил во ѕид и се претворил во огнена топка.

„За жал, тоа беше причината поради која сите загинаа, бидејќи буквално удрија во бетонската конструкција“, изјави за Reuters капетанot Рос Ајмер, шеф на Aero Consulting Experts, додавајќи дека ѕидот „не требаше да биде таму“.

Официјални претставници на Министерството за транспорт рекоа дека повеќето јужнокорејски аеродроми се изградени според правилата на Меѓународната организација за цивилно воздухопловство, кои сугерираат да се одвојат 240 метри за безбедносна зона на крајот од пистата, но дека јужнокорејскиот закон дозволува локацијата на некои инсталации да се прилагоди така што да „не влијае значително на функционалниот објект“.

Џон Кокс, шеф на консултантската компанија „Safety Operating Systems“ и поранешен пилот на авион „Boeing 737“, вели дека дизајнот на пистата „апсолутно (не) ги задоволува“ најдобрите практики во индустријата, кои исклучуваат поставување каква и да е цврста структура на најмалку 300 метри од крајот на пистата. Се чини дека банката била на помалку од половина од тоа растојание од крајот на пистата, според анализата на Reuters на сателитските снимки.