Приходите на конзoрциумот кој стопанисува со Панамскиот канал стагнираа во фискалната 2023/2024 година, бидејќи управата со намалувањето на оперативните трошоци го ублажила негативното влијание на сушата врз транзитот на бродови.
Во фискалната година која заврши во септември приходите се задржаа на ниво 2022/2023 година и изнесуваа 4,99 милијарди долари, на новинарите им ги цитираше прелиминарните податоци заменик-претседателот за финансии Виктор Виал.
Добивката, пак, скокнала за 9,5 отсто, на 3,4 милијарди долари.
Каналот е во 2023/2024 година. Поминаа 423 милиони тони товар и 27,3 бродови дневно, речиси четвртина помалку од претходната година.
Финансиското влијание на сушата беше ублажено со пет отсто намалување на оперативните трошоци, се вели во извештајот објавен минатиот петок.
Поради сушата управата имала ограничен транзит, па бродовите доцнеле или барале алтернативни патишта. Во втората половина од годината дождот ги наполни акумулациите во Панама, па ограничувањата беа олеснети.
„Транзитот полека се опоравува“, рече Виал.
Каналот сега нуди стимулации за враќање на бродовите, вклучувајќи ги и оние што превезуваат рефус товар и течен природен гас.
Во следните седум години администрацијата планира да инвестира 8,5 милијарди долари во проекти кои вклучуваат нова инфраструктура.
Новиот систем на долгорочни резервации им овозможува на сопствениците на бродови да обезбедат транзит на аукции до една година пред да испловат. Администрацијата подготви и мерки кои треба да заштедат до 12 отсто вода годишно по брод.
Панама има намера да инвестира и 1,6 милијарди долари во изградба на брани на реката Рио Индио со цел долгорочно да го реши проблемот со екстремните временски услови. Изградбата на новата акумулација ќе значи и преселување на стотици семејства кои моментално живеат во близина на каналот, забележува Reuters.