Заситување на пазарот на паметните телефони

По годините голем раст, пазарот на паметните телефони одеднаш запре, истражувањата покажуваат дека продажбата на смарт уредите првпат паднала откако во 2007 година беше претставен iPhone, а почетните податоци за оваа година укажуваат дека ќе има дополнително забавување.

Аналитичарите тврдат дека за тоа се заслужни неколку фактори, вклучително и недостигот од нови функции коишто би ги восхителе потрошувачите, подолгото користење на телефоните, како и поради заситувањето на клучните пазари, во прв ред кинескиот, коишто досега го поттикнуваа растот.

„Пазарот стаса до врвот, тоа е суштината. Тоа сигурно не претставува крај за паметните телефони, тоа е крај на растот на нивниот пазар“, вели за AFP Боб О’Донел, аналитичар и консултант од компанијата „Technalaysis Research“ којашто се занимава со анализа на пазарите.

Заситувањето доаѓа слично како што тоа се случи и со пазарот на таблетите и персоналните компјутери неколку години порано.

„Тоа не значи дека станува збор за силен пазар, тој е огромен, но тоа значи дека продавачите ќе мора да почнат поинаку да размислуваат“, истакнува О’Донел.

Продавачите на паметните телефони не смеат повеќе да сметаат на брзорастечката продажба и наместо тоа мора да бидат покомпетитивни во натпреварувањето со конкуренцијата, сметаат аналитичарите.

Јужнокорејскиот технологшки гигант „Samsung“ и натаму го има најголемиот удел во глобалниот пазар на паметните телефони, но неговата предност пред американси „Apple“ се намалува. На третото место е кинески „Huawei“, а брзо расте и нивниот домашен ривал „Xiaomi“, и покрај тоа што не е присутен на американскиот пазар.