Германските потрошувачи попесимистични на прагот на февруари

Расположението на потрошувачите во Германија е влошено на прагот на февруари под притисокот на постојано високата инфлација што ги намалува приходите и куповната моќ, покажа истражувањето на агенцијата GfK и економскиот институт NIM објавено во петокот.

Индексот на очекувањата на потрошувачите за февруари паднало за 4,3 поени во однос на ревидираната вредност за јануари, на минус 29,7 поени, што е најниско ниво од ланскиот март, пресметано од GfK и Нирнбершкиот институт за истражување на пазарот (NIM).

Подобрувањето во претходниот месец очигледно се одразило само на краткотрајниот бран на доброѕо расположение пред Божик, вели Ролф Буркл, експерт за потрошувачи во NIM. Во јануари, надежите за закрепнување исчезнаа, додава тој.

Склоноста кон штедење значително зајакнало во јануари, според растот на индексот за 6,7 поени, на 14 поени, највисоко ниво од август 2008 година.

Испитаниците очекуваат помали приходи поради повисоката инфлација и поради укинувањето на привремено намалената стапка на данокот на додадена вредност во угостителството. Зголемувањето на даноците на емисиите на јаглерод диоксид за енергија дополнително ќе го намали расположливиот приход, покажа истражувањето.

Показателот за очекувањата за приходите во јануари паднало за 13,1 поен, на минус 20 поени, што е најниско ниво од март минатата година. Оттука, потрошувачите планираат да купуваат помалку, според падот на индексот од шест поени, на минус 14,8 поени.

Испитаниците покажаа поизразен песимизам и во прогнозите за економијата, што се манифестираше со пад на индексот за 6,2 поени, на минус 6,6 поени, најниско ниво од декември 2022 година.