Откажувањата и одложувањата на летовите, како и повеќечасовните редици веќе станаа неизбежен дел од летните патувања низ Европа. Зад голем дел од нарушувањето стојат огромните загуби на работни места и намалувањата на платите за време на пандемијата. Но, не само патниците се погодени од недостигот на персонал, туку и самите вработени во авиосообраќајот, поради што синдикатите низ индустријата повикуваат на штрајкови поради лошите работни услови.
Европските нискобуџетни авиокомпании веројатно ќе бидат меѓу најпогодените од претстојните отпуштања на персоналот. Откажувањата во последен момент и општата неорганизираност на ЕasyJet дури ги натераа синдикатите да тврдат дека членовите на екипажот се соочуваат со „сериозен безбедносен ризик“ и дека неволно работат во слободни денови само за да спречат понатамошни нарушувања.
Персоналот на Ryanair планира да штрајкува низ голем број европски земји во јуни и јули. Во Шпанија, кабинскиот персонал незадоволен од работните услови и платата заминува на 1 и 2 јули. Екипите од Португалија бараат и подобри услови за работа на персоналот и ќе штрајкуваат последните денови на јуни.
Синдикатите во Белгија велат дека биле принудени да преземат акција бидејќи Ryanair не ги почитува законите за работни односи. Како резултат на тоа, тие планираат да излезат на штрајк кон крајот на јуни. Аеродромот Завентем во Брисел веќе мораше да ги откаже сите летови што полетуваа во понеделникот за време на акцијата на персоналот за безбедност.
Италијанскиот персонал повика на 24-часовен штрајк, придружувајќи им се на своите колеги во Шпанија и Португалија. И во Франција, синдикатите се заканија со акција на крајот на јуни на неколку аеродроми кои се очекува да бидат погодени.
Кабинскиот екипаж на EasyJet со седиште во Шпанија ќе штрајкува девет дена во јули, според Unión Sindical Obrera (USO). Тие ќе излезат во три фази од 1 до 3, од 15 до 17 и од 29 до 31 јули – исто како што започнува сезоната на летни одмори.
Стјуардесите протестираат за ниските плати, барајќи зголемување на нивните основни плати за 40 отсто. USO вели дека претставува околу 80 отсто од 450-те вработени во ЕasyJet со седиште во Шпанија и се надева дека ќе постигне договор за да се избегне штрајк на прво место. Кога штрајкуваат работниците на British Airways?
Екипажот на копното и кабината на British Airways (BA) минатата недела гласаше дали да ја поддржи индустриската акција околу платите. Unite, синдикат кој претставува околу 16.000 вработени кои работат за британската авиокомпанија, вели дека имало мнозинство од 97 отсто во консултативното гласање за штрајк.
Се додава дека илјадници искусни работници биле отпуштени за време на пандемијата што довело до недостиг на пријавување, товарење, ракување со багажот и персонал во кабината. Околу 700 членови на копнениот екипаж кои работат надвор од главниот центар на авиокомпанијата во Хитроу, сега најавија дека ќе си заминат следниот месец. Сè уште не се потврдени датуми, но синдикатите ќе треба да ѝ дадат на авиокомпанијата известување 14 дена, што значи дека најрано тие би можеле да се одржат е на 8 јули.
Многумина од оние кои гласаа за штрајкот беа ниско платени жени. Тие бараат од авиокомпанијата да го врати намалувањето на платите од 10 отсто наметнато за време на пандемијата.
Околу 1.000 пилоти од Данска, Норвешка и шведскиот авиопревозник, Scandinavian Airlines, САС, размислуваат колективно да си заминат кон крајот на јуни поради платите и мерките за намалување на трошоците.
Тие во моментов се во разговори за да се обидат да ја спречат индустриската акција, но данските пилоти би можеле да штрајкуваат од 29 јуни кога шведските пилоти ќе можат да им се придружат бидејќи се ограничени со локалните регулативи.
По запирањето на работата на 9-ти јуни, поради што една четвртина од полетните летови беа откажани, персоналот на копното од Aéroports de Paris планира понатамошна акција на 2 јули. Компанијата управува со аеродромите Шарл де Гол и Орли во Париз.
Акцијата е координирана од неколку француски синдикати и може да го опфати целиот персонал на двата аеродроми во Париз, вклучувајќи го и безбедносниот персонал. Тие бараат генерално зголемување на платите за 300 евра. Францускиот синдикат на пилоти, исто така, повика на еднодневен штрајк во знак на протест против, како што тврди, „зголемените безбедносни ризици“ од зголемувањето на капацитетот за време на напорната летна сезона. Алтер, кој претставува нешто повеќе од 10 отсто од пилотите на Ер Франс, планира отказ на 25 јуни.
„Ер Франс“ и неговата нискобуџетна компанија „Трансавиа“ велат дека не очекуваат никакво нарушување на нивниот распоред на летови за време на акцијата. „Луфтханза“, втората по големина авиокомпанија во Европа, издаде писмо до клиентите во кое се извинува што морале да откажат илјадници летови.
Поголемиот дел од авиоиндустријата е во хаос бидејќи беше принудена да укине илјадници летови поради недостиг на персонал внатре и на аеродромите. Повеќето авиокомпании не сакаа да коментираат за овие проблеми или како причина го наведоа порастот на побарувачката по пандемијата. Некои го обвинија недостигот на персонал од земја на аеродромите за превирањата.
Луфтханза, втората по големина авиокомпанија во Европа, издаде писмо до клиентите во кое се извини што мораа да откажат илјадници летови.
Поголемиот дел од авиоиндустријата е во хаос бидејќи беше принудена да укине илјадници летови поради недостиг на персонал внатре и на аеродромите.
Повеќето авиокомпании не сакаа да коментираат за овие проблеми или како причина го наведоа порастот на побарувачката по пандемијата.
Некои го обвинија недостигот на персонал од земја на аеродромите за превирањата.
Луфтханза призна дека се бори да се справи со порастот на бројот на патници во писмото со извинување до клиентите. „Зголемувањето на комплексниот систем за воздушен транспорт од речиси нула до сега речиси 90 отсто очигледно не продолжува со доверливоста, робусноста и точноста што би сакале повторно да ви ги понудиме“, напиша компанијата. Во писмото се потврдува дека ситуацијата најверојатно нема да се подобри во наредните месеци, во ретко покажување на искреност од авиокомпанија.
„Премногу вработени и ресурси сè уште се недостапни, не само кај нашите инфраструктурни партнери, туку и во некои од нашите области“, напиша компанијата.
За време на пандемијата, околу 2,3 милиони работни места беа изгубени во воздухопловниот сектор, а најлошо беа погодени копненото управување и безбедноста. Работниците исто така бавно се враќаа, одложени поради ниските плати и долгите работни часови.
Луфтханза призна дека се бори да се справи со порастот на бројот на патници во писмото со извинување до клиентите.
„Зголемувањето на комплексниот систем за воздушен транспорт од речиси нула до сега речиси 90 отсто очигледно не продолжува со доверливоста, робусноста и точноста што би сакале повторно да ви ги понудиме“, напиша компанијата.
Во писмото се потврдува дека ситуацијата најверојатно нема да се подобри во наредните месеци, во ретко покажување на искреност од авиокомпанија. „Премногу вработени и ресурси сè уште се недостапни, не само кај нашите инфраструктурни партнери, туку и во некои од нашите области“, напиша компанијата.
За време на пандемијата, околу 2,3 милиони работни места беа изгубени во воздухопловниот сектор, а најлошо беа погодени копненото управување и безбедноста. Работниците исто така бавно се враќаат, одложени поради ниските плати и долгите часови.