Преполни терминали. Одложени и откажани летови. Илјадници торби натрупани на аеродромите. Оперативната доверливост на европските авиокомпании значително се намали од 2021 година. А летовите што оперираат се соочуваат со континуирани одложувања и откажувања – особено за интраевропските летови на кратки релации.
Авиокомпаниите ги насочуваат своите операции на долги интерконтинентални летови, што значи дека патниците во Њујорк кои летаат непрекинато до Париз имаат половина пристојна можност да го завршат летот малку блиску до објавениот распоред. Но, оние што се поврзуваат во Париз со друга европска дестинација би можеле да имаат проблеми.
И тие одложени и откажани летови заглавија илјадници патници, кои ги наполнија терминалите додека чекаат начин да стигнат каде што одат. Плус, има повеќе од милион помалку копнени лица, агенти за услуги на клиентите, агенти за порти и натоварувачи на багаж во Европа отколку пред пандемијата, што значи долго време на чекање за патниците на двата краја од нивното патување.
За да се справат со пренатрупаноста на аеродромите, некои земји поставија ограничувања на бројот на луѓе дозволени во терминалот во секое време – што доведува до редици што се протегаат до улиците што водат до аеродромите. На аеродромот во Даблин во Ирска, на пример, редицата за чекирање на аеродромот започнува да се формира во 2 часот по полноќ, а до 3 часот по полноќ, патниците се на улиците надвор од терминалот, во некои случаи чекаат три часа само за да стигнат до шалтер на авиокомпанија или да поминат низ обезбедувањето.
БАГАЖ КОЈ СЕ ТРУПА И НЕ ОДИ НИКАДЕ
Потоа, летовите дополнително се одложуваат поради недостиг на работници „под крилјата“ – а, тоа се главно копнени ракувачи и натоварувачи на багаж. На лондонскиот аеродром Гетвик, 1.000 летови се отстранети од распоредот од минатата недела. И само оваа недела, Бритиш Ервејс откажа 10.000 летови кои беа закажани за летото. Со тоа вкупните летови што авиокомпанијата го симна од распоредот во последните неколку недели на 30.000.
Патниците се соочуваат со слични проблеми на аеродромот во Франкфурт, и тоа не само со доцнење на летовите. Илјадници патнички торби се натрупани во областите за барање – и не одат никаде, комбинација од пропуштени врски и недоволно ракувачи со багаж или вработени во авиокомпанијата за да ги идентификуваат торбите и да го започнат процес на нивно повторно обединување со нивните сопственици.
Најлошиот пример е убедливо аеродромот Шипхол во Амстердам. Пред околу 10 дена, владата се обиде да го ограничи бројот на луѓе кои во секое време би можеле да бидат внатре во терминалот. Потоа, владата побара од авиокомпаниите да го намалат распоредот на летови. Ниту еден не го реши проблемот. Сега, владата на Холандија го презеде извонредниот – и без преседан – чекор да им нареди на сите авиокомпании да не продаваат повеќе билети од сега до 31 јули. Превод: Авиокомпаниите можат да летаат само со патниците кои купиле билети пред денес. И капачето не се крева до 1 август.
Овој хаос од одложување и откажување најверојатно ќе продолжи до октомври, бидејќи распоредот на авиокомпаниите нема да се стабилизира додека побарувачката не се олесни во четвртиот квартал, а процесот на вработување на персонал не почне повторно да тече. Совет: погрижете се меѓу вашите летови да има најмалку четири часа – не само за да се заштитите, туку и за да бидете сигурни дека вашите торби се поврзуваат.
„ПОДОБРО НЕ ЛЕТАЈТЕ ДО ЕВРОПСКИТЕ ГРАДОВИ“
Или, уште подобро, воопшто не летајте меѓу европските градови. Земете воз. Европските возови се многу поефикасни и имаат одлични резултати на време.
Ако на крајот бидете фатени во откажување или доцнење, постои еден аспект од искуството на европскиот лет што останува главно непознато за американските патници што може малку да ги олесни работите. ЕУ има релативно силен систем за компензација за патниците чии летови се одложени или откажани, наречен Правило 261 на ЕЗ.
Според правилото, патникот чиј лет е одложен или откажан има право да добие до 600 евра, а во повеќе продолжени доцнења или ситуации на откажување, хотелска соба и други трошоци. Повеќето авиокомпании го забошотуваат ова правило, а патниците треба да знаат дека постои – и тоа функционира.