Социјалните мрежи не успеваат да ја отстранат содржината за самоубиства

Некои од најголемите социјални мрежи на интернет не успеваат да ја откријат и отстранат опасната содржина за самоубиства и самоповредување, покажа новото истражување.

Истражувањето на Фондацијата Моли Роуз покажа дека и покрај повеќе од 12 милиони одлуки за моерирање и умереност на содржината донесени од шесте најголеми платформи, само две – Pinterest и TikTok – откриле и отстраниле повеќе од 95 проценти од таквата содржина на интернет.

Добротворната организација соопшти дека плафромите Instagradm и Facebook, и двете во сопственост на американскиот технолошки гигант „Meta Platforms“, откриле и отстраниле само 1 процент од содржините за самоубиство и самоповредување, а Х, порано познат како Twitter, е одговорен за само една од 700 одлуки за модерирање на содржината.

Студијата ги анализирала јавно достапните записи од повеќе од 12 милиони одлуки за модерирање на содржината донесени од шест мрежи: Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, TikTok и X.

Според студијата, одговорот на повеќето платформи на содржината за самоубиство и самоповредување бил „неконзистентен, нерамномерен и несоодветен на целта“.

Претседателот на добротворна организација Иан Расел и неговото семејство ја основаа Фондацијата Моли Роуз во спомен на неговата ќерка Моли, која си го одзеде животот на 14-годишна возраст во ноември 2017 година, откако гледала штетна содржина на социјалните мрежи.

„Речиси седум години по смртта на Моли, шокантно е да се види дека повеќето големи технолошки компании сè уште седат со скрстени раце и избираат неактивност наместо спасување млади животи. Нема ако, нема ама, јасно е дека е потребна решителна акција“, рече Расел.

Фондацијата откри дека социјалните мрежи рутински не успеваат да откријат штетна содржина во најризичните делови од нивните услуги.

На пример, се вели дека само една од 50 објави за самоубиство и самоповредување откриени од Intagram е видео, и покрај тоа што функцијата Reels со кратки форми сега опфаќа половина од времето поминато на апликацијата.

Студијата, исто така, ги обвини мрежите дека не ги спроведуваат сопствените правила, истакнувајќи дека TikTok открил речиси три милиона парчиња содржина за самоубиство и самоповредување, но суспендирал само две сметки.

Истражувањето се засноваше на одлуки за умереност на содржината донесени во ЕУ, кои мора да бидат јавно достапни.

Како одговор на студијата, портпаролот на „Meta“, вели: „Содржините што поттикнуваат самоубиство и самоповредување ги прекршуваат нашите правила.

„Не веруваме дека статистиката во овој извештај ги одразува нашите напори. Само во последната година отстранивме 50,6 милиони такви содржини на Facebook и Instagram на глобално ниво, а 99% се отстранети пред да ни бидат пријавени. Сепак, во ЕУ во моментов не можеме да ги примениме сите наши мерки што се спроведуваат во Велика Британија и остатокот од светот“.

Портпаролот на Snapchat, пак, смета: „Безбедноста и благосостојбата на нашата заедница се врвен приоритет. Snapchat е дизајниран да се разликува од другите платформи, без отворен вести за непроверена содржина и без умереност на содржината пред јавна дистрибуција“.

„Строго забрануваме содржини што промовираат или поттикнуваат самоповредување или самоубиство, а доколку ги идентификуваме или пријавиме, брзо ги отстрануваме и преземаме соодветни мерки. Исто така, споделуваме ресурси и поддршка за спречување на самоповредување кога знаеме дека член на нашата заедница е во неволја и може да ги извести службите за итни случаи кога е потребно“, велат од Snapchat.

Од TikTok не ја коментирале студијата, но навеле дека нивните правила се јасни – тие не дозволуваат прикажување, промовирање или споделување на планови за самоубиство или самоповредување.

Pinterest и X не одговориле на барањето за коментар.