Цените на нафтата паднаа под 82 долари на меѓународните пазари во средата под притисок од знаците за слабеење на побарувачката во САД кои претежнаа над зголемената економска активност во Кина.
На лондонскиот пазар цената на барелот во попладневното тргување беше пониска за 69 центи отколку на затворањето на тргувањето ден претходно и изнесуваше 81,78 долари. На американскиот пазар, пак, со барелот се тргуваше по пониска цена за 78 центи, од 77,48 долари.
Организацијата на земјите извознички на нафта (OPEC) одделно објави дека барелот од референтната нафтена кошничка на нејзините членки во вторникот поскапела за 1,39 долари на 85,47 долари.
Трговците беа преокупирани со податоците за производството и побарувачката во САД во средата. Здружението на производители API (Американски институт за нафта) известило дека залихите на сурова нафта и бензин пораснале минатата седмица, цитира Reuters неименувани пазарни извори, што ќе сигнализира послаба побарувачка.
Американската влада ќе ги објави податоците подоцна во текот на денот, по паузата минатата седмица за ажурирање на системот.
Паузата создаде несигурност во проценките на понудата и побарувачката и ги отежна инвестициските одлуки, објаснува Џон Еванс од брокерската компанија PVM. Снабдувањето можеби влијаеше врз цените денеска, шпекулира Еванс, додавајќи дека компаниите во САД „веројатно“ произведуваат нафта со рекордно темпо.
Во таков амбиент во втор план паднаа зголемената активност во кинеската економија во октомври и неочекувано силниот раст на продажбата на мало.
„Многумина ја гледаат Кина како главен виновник за слабата глобална индустриска побарувачка и тој зрак светлина треба да ги поддржи придобивките од цената на нафтата, иако инвеститорите досега се претпазливи“, напиша Еванс во белешката.
Во меѓувреме, Западот истражува нови опции за ограничување на цената на руската нафта на 60 долари.
Весникот Financial Times во средата објави, цитирајќи неименувани извори, дека според плановите на ЕУ, Данска треба да изврши инспекции во теснецот на Балтичкото Море и, доколку е потребно, да ги блокира танкерите што превезуваат поскапи руски барели, иако сè уште не се знае како би требало да ги извршува овие задачи.
Поморските стручњаци предупредуваат дека блокирањето на комерцијалните бродови би било кршење на основните меѓународни поморски закони, вклучително и Конвенцијата на Обединетите нации за поморското право. Данска може да го запре бродот само ако претставува очигледна закана, нагласуваат тие.